29mar

Zi
de Daniel Vișan


Ce este cerul?
Cerul e un curcubeu.
Ce e un curcubeu atunci?
Nu știu.
Știu câte ceva totuși.
Știu că oamenii sunt mereu pe dinafară,
pentru că se învârt pe dinăuntru.
Și eu la fel.
Și îmi pare rău pentru toate câte ar putea s-apară
și nu o fac pentru că "eu,"
sau "tu," sau "fiecare."
Aș vrea să mă dau bătut și să iau un loc la umbră.
Cu o cola rece în mână.
Și e ciudat, pentru că niciodată
nu m-am închipuit genul care să fie încăpățânat
când e vorba de efort.
Viața poate fi frumoasă și în soare
și la răcoare, presupun,
dar nu prea e.
Aș vrea să fie mai des.
Străzile sunt pline de mașini care trec,
dar niciodată nu s-a oprit vreuna în fața mea.
Noaptea nu e nimeni afară.
Îmi place.
Mi-e frică să accept multe lucruri benefice.
Un zâmbet, din păcate, poate însemna multe.
Și rareori lucruri bune.
Minciuni, toate;
s-ar termina în lumini difuze,
discuri pe băț, melodii și felinare de tot rahatul.
Frumusețea, de fapt...
Să te înțelegi,
adică până în punctul în care nu se mai poate,
dar nu să stai să te uiți la țigară sau la podea.
Să nu-ți aștepți rândul.
Până te prinde.
Apoi e rândul tău.
Și cred că e ca un dans practic.
Asta e cerul.