2iad

Seră, un cuptor
        de Daniel Vișan


Ține-mă de mână și vom călători.
Îmi aprind, îmi aprind, îmi aprind,
am aprins-o și nu poți face nimic!
Iubita mea! Arăți ca un înger fugind.
Cât de cald este iarna,
adică mă îmbrac atât de gros
și alunec și mă apucă
nitroglicerina, nu, nu, nefolos-
nefolositoare, decât dacă vrei să
arunci în aer,
vreau să spun inima mi-ai aruncat-o
cu o privire;
adrenalina și îmi vine să mă dezbrac
și să mă târăsc prin zăpadă.
Sau era printre cearșafuri?
Sau ca acum, despărțiți...
E amuzant, frigul
nu te ajunge din urmă, decât
când e prea târziu să faci ceva
în privința asta,
aș vrea să mă ascund.
Când iau autobuzul spre școală,
mă trezesc.
Ce se întâmplă când te uiți la soare?
Aș vrea să fie o uitare, ca o licoare
ce te face să îți dai seama
ca o imagine ce își depășește
rama.
Lama.
Panama.
Putem călători în Panama.
Sau în permafrost.
Ce frumos a fost
fiecare moment cu tine,
atât de bine.
Ai fuuuuumat.
Psihopați.
Am citit pishopați.
Chitara scoate un sunet amuzant,
când o țin de curea, de gât.
E caraghios când dau cu ea de
podea din greșeală. Sunetul.
Poate că nu amuzant e cuvântul.
Mă bântuie. Este
înfricoșător.
Însă cerul...
Nu înțeleg pe cine ar speria cerul.
Ori soarele. Ori frigul iernii.
Când este atât de cald iarna.
Când în brațele tale,
atunci când călătorim-
sau de fapt, îmi dai mâna?
Călătorim?


.