3ian

Gură de aer
de Daniel Vișan

Se încruntă la mine fără niciun motiv.
Bine întemeiat.*
Trage de colțurile gurii în jos
și își încovoiază nasul ăla,
i-am zis că nu știu unde a pus-o.
Acum se uită de parcă nu ar înțelege,
dar îi ies ochii din orbite, care nu știu din ce se trage.
Îmi spune că nu sunt responsabil,
dar cine a spălat farfuriile?
Păi? Și două pahare de vin uscat.
Știi ce împuțite erau? dar
pe mine mă numește împuțit,
pe mine mă face o putoare.
Da, bine, nu am fost atent
și poate nu mi-a păsat,
dar îmi place să trăiesc bine, știi?
Nu că aș fi trăit vreodată bine,
nu în percepția de 'valoare, bani,
<cuvânt urât>.'
Dar nu e nicio dramă, zicea odată,
ce dacă aia și cealaltă?
Nu e nicio dramă!
Nu e.
Controlează-te, ia o gură de aer
deschide geamul
Deschid și geamul, să iei o gură de aer
proaspătă, și rezolvăm.
Ce i-o fi trecând prin cap?
Probabil aceleași ca și oricui,
dar una e să citești ce îți apare pe
avizier și alta să îl răstorni orbește
că ți s-a sculat.
ARGH, ARGH, ARGH, SUNT NERVOS
Sunt foarte nervos, mereu.
Nu mereu.
Îmi place să mă uit la găurile pe care
le fac copacii și frunzele în pelerina
soarelui albastră.
Dimineața am stat și am vorbit pe bancă,
în parcul din spatele blocului.
Timpul trece mult mai plăcut,
când dezbați vreo prostie,
sau când râzi de unul care se
împiedică în fața ta.
haha, fix în, da, da, haha
mai dă-mi o țigară, mai ai?
mulțumesc.
Copiii sunt atât de proști.
La metro am văzut un om trist și i-am zâmbit,
i-o fi plăcut? Adică a zâmbit înapoi.



.